Monday, August 17, 2015

'hasselback' krompir


'hasselback' krompir je način pripreme krompira nazvan po restoranu Hasselbacken u Štokholmu u kom je smišljen, kažu tek 1940-te iako se radi o restoranu sa dugom tradicijom ( od 1748. čak!!)

ovaj krompir je izvanredan, spolja hrskav, iznutra mek i zaista ga je jednostavno pripremiti - toliko da mi nije jasno zašto nije mnogo popularniji



potrebno je:


  • nekoliko krompiravažno je ne izabrati ni prevelike ni premale krompire, idealno takve da dva stanu u jednu porciju
  • dobro ulje - koristila sam maslinovo, mada je sigurno ukusno i sa puterom, a verujem da bi i dobra svinjska mast poslužila
  • začini po ukusu - stavila sam samo peršunov list, jer sam ga ovaj put sližila sa piletom u mleku, koje je već dovoljno aromatično, te nisam htela da mešam puno ukusa... ovde se može pustiti mašti na volju, beli luk, limun, parmezan, bosiljak, origano...
  • soli po ukusu
  • prezle - opciono


uputstvo za pripremu nije komplikovano, možete ga odgledati na ovom video linku

krompir se zaseca kao kad bi se rezao na ploške, samo se ne seče do kraja... trik sa kineskim štapićima sa snimka je baš od pomoći




mešavina ulja, soli i začina se nanese između svake ploške




krompir se poređa u tepsiju, prekrije folijom i gurne u zagrejanu rernu




kad je faktički skuvan pod folijom, folija se skine i krompir se dopeče, da bi bio što hrskaviji po ivicama




danas je za ručkom planuo, i sve mi se čini, dugo nećemo menjati način pripreme krompira, otkrili smo idealan za naš ukus