Sunday, November 1, 2015

pasulj sa šargarepom


Predstavljam vam najjednostavnije jelo na svetu. Konačno nam je došla zima, da se ugrejemo uz njega. 

Ovako mi pripremamo pasul - klot, bez ikakvog mesa, samo sa puno, ali baš puno šargarepe, koja podaruje ovom jelu izuzetnu slasnost.






Potrebno je: 



  • pola kile pasulja
  • kologram šargarepe
  • jedan luk
  • dva čena belog luka
  • malo suvog peršuna
  • 2 kašike aleve paprike
  • soli, bibera po ukusu

Pasulj potopim preko noći, ujutro ga properem i stavim u ekspres lonac. Vode stavim oko dva puta više nego što ima pasulja i grejem dok ne baci ključ. Procedim, pa dodam luk, beli luk i šargarepu izrezanu na veće komade.

Dodam začine i vratim lonac na šporet. Pustim da proključa i smanjim vatru na najmanji podeok. 

Jelo bude gotovo, tj pasulj bude skuvan za pola sata do sat. Samo, mi volimo ponekad da bude sasvim raskuvan, pa zato imam običaj da zaboravim jelo na šporetu. Ovde sam se par puta okliznula o sopstvenu nemarnost, pa je pasulj zagoreo. Zlatna sredina je uvek najbolje rešenje.

Kad rešim da je pasulj mekan onoliko koliko želimo, izvadim luk i  par kutlača pasulja sa malo čorbice, pa to izmiksam u blenderu. To dodaje ovom varicu na gustini, taman koliko mi volimo.

Ovaj pasulj na gornjim slikama kuvan je kraće i nisam miksala baš veliku količinu variva.

Ovaj na donjoj slici, napravljen je na isti način, samo sa Alevinim gotovim dodatkom za pasulj, koji je nama veoma ukusan. Kuvan je cele noći na jako slaboj vatri, pa se progustio baš lepo. Još kad sam smiksala luk sa par kutlača variva - uf... baš smo uživale.








No comments:

Post a Comment