Wednesday, November 11, 2015

salata od kelja u majonezu


Imam taj neki kuvar iz '87: Salate, autora Serafimović Dragana. U ta vremena su se salate sa majonezom smatrale zdravom ishranom. Zapravo imamo i mama i ja po primerak, trebao je svakoj jer smo ga toliko često koristile.

Odavno nisam ništa o njemu spremala, a kako je ovo neki period u kome se konačno sećam lepog koje mi se dešavalo u nekom prethodnom periodu života, setih se i tih silnih žurki u kući, na kojima sam posluživala obavezno neku od salata iz ovog kuvara. Pa tako neki dan, za svoju rođendansku žurk(ic)u napravih i ovu veoma osvežavajuću salatu, pomalo neuobičajenih sastojaka za salatu sa majonezom.


Potrebne namirnice:

  • srednja glavica kelja
  • 3 - 4 parčeta marinirane paprike
  • 400g praške šunke (po originalnom receptu), ali sam ja stavila toliko pikantne polusuve domaće kobasice
  • 4 paradajza
  • 2 kesice majoneza
  • čaša kisele pavlake
  • pola kašikice šećera
  • so i biber po ukusu

Glavicu kelja dobro oprati, iseći na četvrtine, pa prokuvati u slanoj vodi.

Paradajz popariti, može i u toj vodi u kojoj se kuva kelj, skinuti mu ljusku, odstraniti semenke i naseći na štapiće.

Paprike iseći na rezance.

Kelj dobro procediti, pa iseći na rezance.

Majonez, pavlaku, šećer i začine promešati, pa umešati u povrće.

Salatu dobro rashladiti pre posluženja. Odlično ide uz Bilbijinu pitu sa mesom.


No comments:

Post a Comment