Thursday, August 4, 2016

lažni makoš



- Ništa ne brini, uplatili smo ti još jednu smenu, drago nam je da se lepo provodiš. Šalje ti Mamuka veliki makoš, kaže mi mama u kratkom međugradskom pozivu sa govornice. 
I dan kasnije iz Bečeja, sa novom smenom đaka u Vrsar stiže i paket od moje bake za mene. Puna kutija makoša - skraćeno od màkos kalàcs tj. kolača sa makom, dakle - stigla je cela tepsija štrudle sa makom! Cela se plaža sladila.




Naravno da nikada niko više nije napravio tako dobar makoš. Iskreno, nisam se nikada ni potrudila da naučim da napravim dobro kiselo testo - to je jedan od projekata koji me tek čeka. A onda me Danijela sa bloga Šta se kuva očas naučila da napravim sasvim dobru štrudlu - taman u mom fazonu - sa kupovnim korama. 

'Vidi se, prava!' - kaže majstor koji je danas popravljao neke cevi u kući. Ma, šta da ga ispravljam, važno da čovek uživa.



A ono - malko lažnjak. Štrudla sa makom, a sa kupovnim korama, za ne baš vešte domaćice. Ono što je odlično, što nema šta da ne uspe, ne čeka se ništa da poraste, smućkaš, namažeš i gurneš u rernu na pola sata - dok su se deca jutros probudila, več je mirisala kuća.

Štrudla u kutiju, pa na Adu - zna se, najlepša je kad se jede na plaži - makar meni. Nije Vrsar, ali ok, sasvim je super i ovako.





Potrebni sastojci:


  • oko pola kilograma tankih kora za pite
  • 3 jajeta
  • 2 čaše (od 2 dl) jogurta
  • 2 čaše brašna
  • 2 čaše šećera
  • 1/2 čaše ulja
  • 1 prašak za pecivo
  • 300 g mlevenog maka (može i više)
  • šećera po ukusu
  • malo mleka




Zagrejanti rernu na 200°C.

Prebrojati kore u pakovanju i podeliti ih na 3 dela, da bi se napravile 3 štrudle.
Mleveni mak osladiti po ukusu i potpariti vrelim mlekom. Ja sam stavila oko 200 g šećera i oko 1 dl vrelog mleka.
U posebnoj posudi umutiti jaja. Dodati jogurt, ulje, brašno pomešano sa praškom za pecivo i šećer. Ovom se smesom premazuju kore, sve osim poslednje na koju se stavlja mak.
Uviti štrudlu i prebaciti je u tepsiju.
Isto učiniti i sa preostalim korama. Sa filom od jaja koji vam je ostao premažite štrudle od gore i sa strane.
Peći ukupno 30-40 min, prvo na 200°C nekih 15-20 min dok ne porumeni, a potom smanjiti na 180°C da se štrudla fino ispeče iznutra.






No comments:

Post a Comment