Sunday, October 1, 2017

pita sa šljivama i čokoladom iz tiganja



Završila sam još jednu vikend turu u kuhinji - today is World Vegetarian Day, pa smo danas Ksenija i ja pravile prolećne rolnice, fritatu sa šparogama, špagete sa slaninom (uups... non veggie iskliznuće) i šparogama i ovu pitu.

Skuvala sam kafu, isekla drugo parče pite, (prvo sam smazala čim sam je ispekla) i smestila se na kauč u dnevnoj sobi sa namerom da napišem post, pa da se ponovo zasladim pitom. 

To nikako nije bio ostvariv plan - prvo je pita planula, ostalo je moralo da sačeka. Vraški dobra pita!



Rerna mi se pokvarila u nevreme. Vala je i poslužila, nema maltene dana kad nije nešto pekla, i tako već šesnaest godina. Neko vreme sam se posvetila izboru nove rerne, a danas smo taj posao završili. U medjuvremenu se pokazalo da umemo da napravimo divne pite i u tiganju. Tako evo i ove.




Potrebni sastojci:


  • oko pola kg šljiva
  • 70 g šećera
  • 100 g putera
  • 50 g čokolade
  • kašikica ruma
  • kašikica cimeta
  • prstohvat muškatnog oraha
  • par kašika griza
  • šećer u prahu za posipanje



Šljive očistiti od koštica, pa kuvati sa šećerom i kockicom putera nekoliko minuta. Umešati čokoladu dok se sasvim ne rastopi. Skloniti sa vatre pa umešati začine - rum, cimet i muškatni orah.

Koru premazati puterom i posuti ovlaš grizom i šećerom, pa preko nje staviti sledeću. Isto je premazati puterom i posuti grizom i šećerom. Isto uraditi i sa trećom korom.

Podmazati dno tiganja, staviti kore u njega i izliti nadev (oko šestinu). Preklopiti dve kore preko nadeva, staviti jednu preko ovoga, pa izliti još šestinu nadeva. Prebaciti ivice kora - zapravo se tako ušuška nadev u sredinu. Premazati malo puterom odgore, posuti malo griza, pa sve uviti jednom korom odgore, koja se šušuška po ivicama. Napravi se tako okrugla mala pita, koja se peče lagano u tiganju, prvo poklopljeno sa jedne strane, pa se okrene i peče dalje. Zatim se malo peče i otklopljeno da bi postala hrskava. 



Pre služenja posuti šećerom u prahu.










2 comments:

  1. Kato, deluje božanstveno...i nedostajala si mi.
    Pozdrav, Vesna

    ReplyDelete
  2. Draga Vesna, koliko je lepo čuti da sam nekome nedostajala! A pita je istinski divna - hvala za kompliment!

    ReplyDelete