Sunday, March 11, 2018

kuglof sa makom i višnjama




Ovaj je kuglof prošao test. Napravila sam ga za jednu divnu grupu sa kojom radim Poredak ljubavi, od juče u jednom vrlo neobičnom, a tako dobrom prostoru. Između smeha i plakanja, zalogaj ovog kuglofa je bio melem. Hvala kuglof čarobnicama iz Karlovaca za recept.





Autorka ovog recepta je Svetlana koja piše Kuvarancije, a ja sam ga pronašla na sajtu Karlovačkog kuglofa, na kom ima 26 recepata, koje sam dodala Cake Keepers Cake projektu - naime imam nameru da ih ispečem sve. Od juče tačno znam i ko će da uživa u njima, jer to jeste postao problem - ugojismo se od mog projekta. A slađe je podeliti slatkiš, zar nije?








Potreban materijal za veliki kuglof, a na slikama je manji, od tačno pola svake od ovih mera:
  • 250 g putera
  • 200 g šećera
  • 1 vanil šećer
  • 6 jaja
  • 300 g oštrog brašna,
  • 1 prašak za pecivo
  • na vrh noža soli
  • kašikica ribanog muskatnog oraščića i cimeta
  • 150 g mlevenog maka
  • 300 g očišćenih višanja
  • 2 dl soka od višanja
  • 1 čašica rakije od višnje, ja imam zalihe čuvene Danicine višnjevače, odstajale par godina – Hvala Danice!







Način pripreme:

Puter, šećer i vanil šećer mutiti mikserom dok se ne dobije penasta masa.

Dodati višnjevaču i jedno po jedno jaje uz neprestano mućenje.

Mak i brašno pomešati sa prašakom za pecivo, cimetom, mlevenim muškatnim orahom i solju. U gornju smesu stavljati kašiku po kašiku, da se dobro umuti.

Kada je sve umućeno dodati sok od višanja i višnje. I opet po slikama možete videti da nisma bila poslušna, pa višnje opet nisma umutila. Činilo mi se da je smesa dovoljno tečna da će same pasti na dno. Nisu. Umutite ih.





Kalup za kuglof podmazati i pobrašnjaviti.

Umućenu smesu sipati u kalup i peći u predhodno zagrejanoj rerni na 180°C, tačno jedan sat.

Pre nego što izvadite kuglof iz rerne, probajte čačkalicom, onom za ražnjiće, da li je dobro pečen.

Pečeni kuglof, po vadjenju iz rerne, ostavite desetak minuta u modli da se malo prohladi i prevrnite ga na tanjir.






Ohladjen, pospite prah šećerom ili u prah šećer sipajte sok od sveže isceđenog limuna, da se šećer rastopi, i time ga prelijte. Dobićete osvežavajuću varijantu. Ili nemojte ništa, ako žurite, kao ja. Niko neće primetiti. Uh što prijaju komplimenti. Hvala divni ljudi za jučerašnje popodne.... i za to što vam se svideo kuglof.








I ovde ću da sakrijem, da stoji zauvek zapamćena, još jednu divnu zahvalnost. Jer ne znam kako drugačije. Naime, ja sam razredna jednom istinski sjajnom odeljenju. Sećam se, kao da je juče bilo,  svoje razredne iz srednje škole, koja nam je govorila da je svim nastavnicima muka da ulaze u naše odeljenje. Nismo naravno bili tako loši, čak smo bili veoma radni, ali jesmo bili razmaženi i veoma, veoma zahtevni. Moje odeljenje nije razmaženo i nije zahtevno i svima je divno da uđu u njega i predaju nizu radoznalih umova i bistrih očiju i ja sam jedna jako ponosna razredna. Liči na bajku, i jeste nekako bajka, posebno u ova smutna vremena. 
Od te dece sam dobila buket za 8 mart. I more osmeha što su spremili nešto posebno da me iznenade. Jedan od najlepših koji sam dobila u životu, a zahvaljujući ocu moje dece dobila sam ih baš puno, i to baš lepih.





Na žalost, vremena su takva da je buket prenoćio u zbornici i prevozom došao kući, pa je malo svenuo. Nadam se da će slike da vam pokažu koliko je nežan. A možda ćete u njemu zapaziti i vektore, jer je razrednoj i kupljen zato što slovi za ljubitelja vektora.




Poslednjih dana toliko mnogo razmišljam o tome da bi dobro bilo napustiti ovaj brod koji tone. Otići u Švedsku recimo i predavati fiziku, ili držati Poredak, ili prosto samo živeti. A svaki dan me zaustavi u tome koliko divnih mladih ljudi raste oko nas. Moja deca, deca mojih prijatelja, deca kojima predajem, deca koja mi dolaze po pomoć na Poredak ili već na ono što umem da radim da bi im pomogla, deca ljudi koji traže pomoć da prežive ovo ludilo u koje smo upali... I iskreno da vam kažem, ne umem da se snađem. Radim, koračam i pitam se kuda sve ide. I volim što su ti tako divni mladi ljudi oko mene. Održavaju nadu. Nežnu poput ovog cveća i osmeha sa kojim mi je darovano.






2 comments:

  1. Kato, odlično izgleda kuglof, nema veze što nisi promešala višnje.
    Hvala na isprobavanju recepta :)

    ReplyDelete
  2. Draga, recept ti je savršen! A onaj drugi, sa orasima čeka prvu priliku da bude napravljen.

    ReplyDelete