Sunday, May 6, 2018

bok choy sa pečurkama



I sad, kažite vi meni, zašto nisam otišla na kinesku pijacu čim sam za nju čula? Shvatate već da sam bila danas, zar ne? Evo jedne od posledica - odličan ručak od kineskih domaćih rezanaca sa povrćem  bok choy, šampinjonima, kineskim hrskavim pečurkama i tofuom.



Bok choy, pak choi ili pok choi je vrsta kineskog kupusa, ili blitve, kako vam je drago. Očigledno uspeva i kod nas, čim ga ima svežeg na malim kineskim tezgama koje smo danas otkrile...
Ovog sam vikenda otkrila dve beogradske pijace koje vredi posetiti. Jedna je Pijaca cveća na putu za Zrenjanin, čim pređete Pančevački most, a druga je u bloku 71, u kineskom tržnom centru, skrivena među hrpom kič garderobe, trica i kučina. Nekoliko tezgi na kojima sam konačno pronašla bok choy, koji sam jela ono dok je pre bombardovanja postojao onaj kineski brod restoran na dunavskom keju u Zemunu. I kineske hrskave wood ear pečurke i udon rezance i razne druge pirinčane rezance, i savršen zeleni čaj sa jasminom za samo 5 evra kutija i svašta još...



A na pijaci cveća, na koju sigurno idem i neke od sledećih nedelja, naiđoh na tezgu (zapravo improvizovan nastavak gepeka jednog mini vana) sa začinskim biljem, najlepšim koje sam do sada videla kod nas. Jedini je problem što se kupuje samo na velike kutije sa 24 saksijica u kutiji. Ali je cela kutija 1200 dinara, tj. jedna saksijica bude 50 dinara, pa vi računajte... tri i više puta jeftinije nego u samoposluzi). Bel i ja ovog puta nakupovasmo bosiljka i nane za sve moguće naše terase i saksije koje smo imale. I naiđoh na cveće za terasu koje se zove Jadranska lepotica. Ok, nek' se javi ko bi odoleo. Tako su sad obe moje terase pune Jadranskih lepotica, bosiljka i nane i to već početkom maja. Smeši li mi se to jedno lepo leto?





Potrebni sastojci:
  • 200g tofua - ja sam stavila 100 grama običnog i 100 g dimljenog tofua kupljenog na kineskoj pijaci
marinada za tofu
  • 2 kašikice soja sosa
  • 2 kašikice suvog đumbira
  • 2 čena belog luka
  • 2 kašikice limunovog soka
  • 1 kašikica susamovog ulja

  • 2 kašike ulja od uljane repice
  • pola praziluka, isečenog na kolutiće
  • 1 čen belog luka, iseckan
  • ½ malene ljute papričice
  • 2cm đumbira, ili malo đumbira u prahu
  • 200g bok choy ili spanaća ili blitve
  • 1 crvena velika paprika, iseckana
  • 200 g šampinjona, isečenih na listiće
  • 50 g suvih kinsekih hrskavih pečurki wood ear, potopiti u mlaku vodu - bude puna zdela nabubrelih pečurki
  • 3 kašike soja sosa
  • sok od pola limuna
  • 1 kašika seckanog peršuna ili celera ili korijandera



Napraviti marinadu za tofu od  nabrojanih sastojaka. Prosušiti tofu kuhinjkim ubrusima, iseckati ga na kockice i staviti u marinadu. Ostaviti oko sat vremena.

Nudle skuvati, ocediti i staviti u zdelu sa hladnom vodom.

Zagrejati wok, i u njemu propržiti tofu da postane hrskav. Kad je gotov, preliti ga ostatkom marinade i pustuti da krčka desetak sekundi. Preručiti tofu u zdelu i poklopiti.



U wok sipati ulje od uljane repice i jako zagrejati. Dodati luk, đumbir, ljutu papričicu i beli luk i mešati oko minut.

Dodati sad papriku, šampinjone, hrskave pečurke i pržiti uz stalno mešanje minut dva. Ubaciti bok choy, mešati još oko minut, pa dodati kuvane nudle. 




Dobro izmešati, dodati soja sos, limunov sok, pa posuti seckanim peršunom. Ili zaboraviti peršun, kao ja... Toliko je lepo mirisalo, da nisam stigla taj peršun...




Za ovaj sam recept kombinovala dva recepta - sa omiljenog mi bloga Kitchen flavours i još jednog.



Na sledećim slikama je ulov iz kinekse samoposluge i sa kineske pijačice. Slike sve govore. Kupile smo puno pirinčanih rezanaca, algi nekoliko vrsta, wood ear pečurke, divan zeleni čaj sa aromom jasmina, sojine klice, kesicu kvasca za koji tvrde da je fenomenalan, suve pečurke koje leče sve na svetu, kokosovo mleko, lepljivu rižu za suši,  neke travke koje tek treba da probamo i 'nešto lepo', što tek treba da otvorimo, a preporučila nam je kineskinja kod koje smo kupile dimljeni tofu.







No comments:

Post a Comment